Rekruteren is Thibault Werbrouck op het lijf geschreven. 12 jaar nadat hij bij House of HR zijn eerste stappen zette en zich nadien als freelancer oriënteerde op ‘direct search’, stampte hij met Hunt & Hired zijn eigen bedrijf uit de grond. “Met een passie voor rekruteren en goesting om te ondernemen, dachten we in volle coronaperiode een businessmodel uit om ons met een eigen identiteit en een aparte methodiek te onderscheiden in de war for talent.”
Het enthousiaste team wil het verschil in eerste instantie maken door gedrevenheid. “Vooraleer Hunt & Hired een partnerschap aangaat, willen we van naaldje tot draadje weten waarin een bedrijf succesvol is. Dat is essentieel om bij geïnteresseerde kandidaten heel transparant te kunnen overbrengen met wie ze mogelijk in zee gaan. Daarom is het belangrijk dat er zowel tussen Hunt & Hired als de kandidaat een match is met de bedrijfscultuur van de partner. Een tweede onderscheidende factor is markten mensenkennis, cruciaal om doelgericht te kunnen selecteren. Ten derde werken wij ook minutieus aan de opvolging: onze job eindigt niet als de kandidaat een contract bij het bedrijf heeft getekend, integendeel. We verzamelen en analyseren alle data in onze ATS-software (Applicant Tracking System, een programma specifiek voorde hr-markt). Digitalisering is ook bij ons van primordiaal belang om onze klanten zelfs bij ons groeiscenario dezelfde hoogwaardige service te kunnen bieden. ”Hunt & Hired werkt vrij generalistisch en mikt vooral op ambitieuze groeibedrijven. “Vaak doen zij een beroep op ons nadat ze zelf al vruchteloos iemand hebben proberen aanwerven en tegen een bepaalde datum een vervanger voor een bepaalde functie willen hebben. We geven onszelf 30 dagen de tijd om binnen ons netwerk, en met behulp van digitale tools zoals AI, het juiste profiel te hebben gerekruteerd.”